یحیی‌زاده با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی:

باید آثار فاخر بیشتری در حوزه هنر انقلاب اسلامی تولید و عرضه شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بر اهمیت تلفیق هنر و دین نزد مسوولان و برنامه‌ریزان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت:اگر مسوولان در برخی موارد حتی در موضوعات غیرهنری موفق نبوده‌اند، به این دلیل بوده که نتوانستند معلومات خودشان را با هنری که لازم بوده عجین کنند.

"سید جلال یحیی‌زاده" در گفت‌وگو باخانه ملت  با اشاره به 21 فروردین، روز هنر انقلاب اسلامی، گفت: آموزه‌های دینی ما در ارتباط با هنر مطالب و شاخص‌های بسیار خوبی دارند که در این سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری و در کلام ایشان به نحو بسیار زیبا و جامع و کامل تعریف شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس افزود: ما باید نسبت به هنر اسلامی در تمام زمینه‌ها عنایت و حمایت لازم را داشته باشیم و متاسفم که بگویم هنر ما در این سال‌ها رشد زیادی نداشته و در عرصه سینمای مستند دفاع مقدس نیز در این سالها نتوانسته‌ایم مانند شهید آوینی یا حتی با فاصله بسیار زیاد از او به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه جای افرادی چون مرتضی آوینی در عرصه هنر انقلاب اسلامی خالی است، اظهار کرد: ما در بخش هنر بیشتر از همه جا نیاز به کار و تلاش داریم و متاسفانه یکی از جاهایی که آموزش کامل و عنایت موثر و مفید نداشتیم و اگراعتبارات و بودجه‌هایی هم بوده، در قالب یک برنامه مشخص تخصیص داده نشده، بخش هنر است.

یحیی زاده ابراز امیدواری کرد که هنر اسلامی به زودی در مملکت جایگاه واقعی و راستین خود را پیدا کند زیرا اگر بخش‌های مختلف هنری مورد حمایت قرار گیرد، یکی از مواردی که ما می‌توانیم الگوی کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی باشیم، بخش هنر در تمام زمینه‌ها از جمله معماری، فیلم، سریال، خط و موسیقی و دیگر مسائل است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه هنر در اسلام خاطرنشان ساخت: اسلام در کمتر جایی از هنر استفاده نکرده است؛ مثلا روحانیون در وعظ و خطابه نیاز به استفاده از هنر دارند و یا در خطبه نماز جمعه هم هنر وجود دارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس مجلس تاکید کرد: کشور ما در این سال‌ها با همین پراکنده کاری تولیدات خوبی داشته که در برخی کشورهای مختلف مورد استقبال قرار گرفته است ولی باید برنامه، سیاست و اعتبارات داشته باشیم و با ترسیم افق‌های لازم کارهای فاخری به جهان عرضه کنیم.

وی درباره اهمیت تلفیق هنر و دین نزد مسوولان و برنامه‌ریزان تصریح کرد: مسوولینی که توانسته‌اند در کارهای خود دین و هنر را توامان به کار گیرند، در مسوولیت‌ها و مدیریت‌شان موفق بوده‌اند و شاید یکی از دلایلی که برخی از مسوولین ما در برخی موارد حتی در موضوعات غیرهنری چندان موفق نبوده‌اند، به این دلیل بوده که نتوانستند معلومات خودشان را با هنری که لازم بوده عجین کنند و آن مدیریت هنرمندانه و هوشمندانه را به جامعه نشان بدهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا